Forum Beograd Jagodina Ćuprija Paraćin

Molim vas da se prijavite ili se registrujete.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije
Napredna pretraga  

Vesti:

Samo za Registrovane članove je moguć pristup u kategoriji '' Ljubav & Sex & Lepotice''
Obavezno pročitajne uslove korišćenja Foruma ->
Uslovi Korišćenja

Autor Tema: Petrova Crkva  (Pročitano 5509 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

autentik

• Administrator
  • Svedok stvaranja istorije
  • Na mreži Na mreži
  • Pol: Muškarac
    • Jagodina, Ćuprija i Paraćin kao na dlanu
Petrova Crkva
« poslato: 19-06-2009, 12:15:47 »

Predstavlja najočuvaniji spomenik srpskog srednjevekovnog graditeljstva. Sama crkva i njeni ostaci svedočanstvo su nekoliko epoha, a za ovaj spomenik vezani su mnogi značajni događaji iz istorije srpskog naroda...

Pop Milan

• Svakodnevni prolaznik
  • Van mreže Van mreže
Одг: Petrova Crkva
« Odgovor #1 poslato: 19-06-2009, 14:19:38 »

Nalazi se kod Novog Pazara i najstariji  je u potpunosti ocuvan  pravoslavni hram na prostorima Srbije ,sigurno je podignut pre 1100godine a po predanju u Petovoj Crkvi je krsten Zavida otac Stevana Nemanje a i sam Stevan Nemanja.Naj verovatnije je podigao knez Caslav u prednemanjicom dobu.
« Poslednja izmena: 19-06-2009, 14:23:32 od strane Pop Milan »
Sačuvana
--------SAMO VAS GLEDAM --------

Jare-kg

• Član
  • Van mreže Van mreže
« Odgovor #2 poslato: 21-06-2009, 23:12:54 »

Петрова Црква код Новог Пазара (7-10 век)
најстарија светиња наше Епархије

St. Peter's church is one of the oldest churches on the canonical territory of the Serbian Orthodox Church. It is very well known as the earliest spiritual centers in the Ras area where the first Serb state was created under great Zupan Nemanja in 11th century. It was in this church that Nemanja was baptized. Later this first ruler of an organized Serb state become a monk in Mount Athos where he and his son St. Sava, the first Archbishop of Serbia established the monastery of Hilandar.

St. Peter's church is situated at the outskirts of Novi Pazar and is historically linked with the old city of Ras which used to be the first Serbian capital. In the vicinity of St. Peter's Church are two important monasteries: Sopocani and Djurdjevi Stupovi, which played an important role in the spiritual life of the medieaval Serbian kingdom.

Historians claim that the first church to be built on this site was an old Christian basilica which was later rebuilt in the shape of today's church, during the early Middle Ages. The church was also important state and political center because synods and meetings were held under its vaults. Today the church is surrounded by the 18-19th century Serbian Orthodox cemetery which is one of the best preserved of this kind in Serbia.
Sačuvana

Pop Milan

• Svakodnevni prolaznik
  • Van mreže Van mreže
« Odgovor #3 poslato: 22-06-2009, 08:53:31 »

Koje eparhije ?Ja u ovom tekstu nigde neprocita kojoj eparhiji ova crkva pripada, ispravi me ako gresim.

« Poslednja izmena: 22-06-2009, 08:55:11 od strane Pop Milan »
Sačuvana
--------SAMO VAS GLEDAM --------

Luna

• Prijatelj
  • Van mreže Van mreže
  • Pol: Žena
« Odgovor #4 poslato: 22-06-2009, 23:03:04 »

Autentik,bilo bi ok kad bi napisao gde se objekat nalazi.

@Jare
zvanicni jezik u ovoj zemlji i na ovom forumu je jos uvek srpski! :aq29:
pojma nemam sta si hteo sa ovim :aq14:
« Poslednja izmena: 22-06-2009, 23:03:41 od strane Luna »
Sačuvana
Prosecni ljudi nista tako ne mrze kao nadmoc duha.

Stranica je napravljena za 0.075 sekundi sa 21 upita.