Predškolska deca koja koriste kompjuter u toku školovanja razviće veću i bolju sposobnost učenja od vršnjaka kojima nedostaju kompjuterska znanja i veštine - tvrde američki naučnici.
U istraživanju obavljenom na 122 dece uzrasta između dve i pet godina, ona koja su se kod kuće ili u školi, sami ili uz nečiju pomoć, tri do četiri puta nedeljno bavila kompjuterom, pokazala su mnogo bolje uspehe na testovima koji treba da pokažu spremnost za savladavanje školskog gradiva, kao i veću društvenost od dece koja se ne bave kompjuterom. Ovi rezultati objavljeni su u medicinskom časopisu Pedijatrija. Neka ranija istraživanja ustanovila su da korišćenje kompjutera poboljšava najfiniju dečju motoristiku i poboljšava prepoznavanje slova i brojeva.
Međutim, druga istraživanja nisu ustanovila neposrednu vezu između korišćenja kompjutera i sposobnosti dece u savladavanju jezika, dok neki stručnjaci veruju da korišćenje kompjutera ugrožava, pa često i onemogućavaju normalno odrastanje dece kroz igru s igračkama ili s vršnjacima. - Istraživači nisu ustanovili bilo kakvu korist po dete ako se kod kuće igra elektronskim i video igricama na oko 56 odsto dece koja kod kuće imaju kompjuter poseduje takve igrice - napisali su u studiji dr Džaoming Li, pedijatar sa Državnog univerziteta Vejn u Detroitu, i dečji psiholog Melisa Atkins sa Državnog univerziteta Ohaju u Kolumbusu.
Ovi autori su naglasili da je njihovo istraživanje bilo ograničenog dometa jer su koristili procene roditelja o vremenu koje dete provodi za kompjuterom ne posedujući, pri tom, podatke koliko vremena je korišćen obrazovni softver, prenosi Fonet.