Forum Beograd Jagodina Ćuprija Paraćin

Molim vas da se prijavite ili se registrujete.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije
Napredna pretraga  

Vesti:

Samo za Registrovane članove je moguć pristup u kategoriji '' Ljubav & Sex & Lepotice''
Obavezno pročitajne uslove korišćenja Foruma ->
Uslovi Korišćenja

Autor Tema: Kako očuvati vid  (Pročitano 2118 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

autentik

  • Administrator
  • Svedok stvaranja istorije
  • ******
  • Karma: +0/-0
  • Na mreži Na mreži
  • Pol: Muškarac
  • Poruke: 17088
    • Jagodina, Ćuprija i Paraćin kao na dlanu
Kako očuvati vid
« poslato: 12-04-2007, 18:41:01 »

Gledanje u monitor računara veliko je opterećenje za oči, zato postoje metode za očuvanje zdravlja organa čula vida
Čak 60 do 90 odsto ljudi koji koriste kompjuter pati od nekog oblika naprezanja očiju, što može dovesti do pogoršanja vida, kočenja vrata i ramena, gojaznosti i glavobolja - kaže Martin Susman, predstavnik Instituta za bolji vid u Kembridžu. Za vreme rada na računaru disanje postane plitkije, što dovodi do nakupljanja mlečne kiseline u telu i smanjuje vidno polje zbog prevelike fokusiranosti na ekran. Kompjuteri su neizbežan deo svakodnevice, pa je dobro da se zna kako uz neke jednostavne metode možete da sačuvate vid i zdravlje svojih očiju:

1 Pravilno postavite monitor, koji bi trebalo da bude 45 do 60 centimetara udaljen od očiju. Važno je da sedite pravo, a obratite pažnju i na zglobove, koji bi trebao da se nalazi iznad lakta. Kolena treba da budu u ravni nižoj od bokova, a stopala na podu.

2 Koristite prigušenije osvetljenje. Ekran emituje svetlost, pa bi zbog toga svetlo u sobi trebalo da bude slabije. Namestite monitor da bude u liniji sa svetlom, a za čitanje i slične poslove koristite stonu lampu.

3 Smanjite sunčevu refleksiju tako što ćete ekran da okrenete od prozora ili da sprečite reflektovanje pomoću roletna, žaluzina ili zavesa.

4 Svakih sat vremena napravite petominutnu pauzu. Protegnite se, udahnite duboko nekoliko puta, prošetajte, popijte vode i probajte da se opustite.

5 Povremeno skrenite pogled s ekrana. Kad biste morali duže vreme da držite ruku ispred sebe, mnogo bi vam bilo lakše kada biste je svakih nekoliko sekundi spustili. Isto važi i za oči. Dakle, povremeno skinite pogled s ekrana i pogledajte u daljinu. Fokusirajući se na neki udaljeni objekat istežete očne mišiće, što je odlična vežba. Ako se nalazite u malom prostoru ili onom bez prozora, možete da gledate u ogledalo, što ima isti učinak kao da gledate u daljinu.

6 Trepćite što češće. U prostorijama s kompjuterima vazduh je vrlo suv, pa morate da pazite na vlažnost očiju. To ćete najlakše postići ako trepćete što češće.

7 Sedite tačno ispred računara. Ukoliko ste više na levoj ili na desnoj strani, bezrazložno ćete izlagati oči i vratne mišiće dodatnom naporu.
 

Stranica je napravljena za 0.043 sekundi sa 24 upita.