Forum Beograd Jagodina Ćuprija Paraćin

Molim vas da se prijavite ili se registrujete.

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije
Napredna pretraga  

Vesti:

Samo za Registrovane članove je moguć pristup u kategoriji '' Ljubav & Sex & Lepotice''
Obavezno pročitajne uslove korišćenja Foruma ->
Uslovi Korišćenja

Autor Tema: Doručak je najvažniji obrok dana  (Pročitano 3657 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

autentik

  • Administrator
  • Svedok stvaranja istorije
  • ******
  • Karma: +0/-0
  • Na mreži Na mreži
  • Pol: Muškarac
  • Poruke: 17090
    • Jagodina, Ćuprija i Paraćin kao na dlanu
Doručak je najvažniji obrok dana
« poslato: 26-01-2007, 18:16:49 »

Preskakanje doručka neće vas učiniti mršavijima - naprotiv, istraživanja su pokazala da su osobe koje za doručak jedu žitarice ili peciva znatno vitkije od osoba koje ne doručkuju ili jedu mesne prerađevine i jaja. Doručak bi trebao osigurati četvrtinu dnevnih potreba organizma za hranjivim tvarima, stoga je važno što ćemo doručkovati. Dobar doručak uključuje mleko ili mlečne proizvode kao dobar izvor belančevina i kalcija, integralna peciva ili pahuljice, kao izvor složenih ugljeno-hidrata, i voće kao izvor prehrambenih vlakana te nekih vitamina i minerala. Propustimo li doručak, mnogo je verovatnije da će nas tokom dana napasti neutaživa glad koja će nas naterati da zgrabimo prvu hranu koja nam se nađe u blizini. No doručak ne deluje pozitivno samo na liniju nego i na mentalne sposobnosti. Deca koja ujutro doručkuju bolje funkcionisu ujutro i imaju više uspeha u rešavanju problema, a odrasle osobe koje redovito doručkuju rade brže, manje griješe i bolje pamte u odnosu na osobe koje preskaču doručak. Doručak bogat složenim ugljikohidratima povoljno utice na kratkoročno pamćenje.

Voćni frape kao zdrav doručak
Umesto kavom, pokušajte dan započeti ukusnim frapeom od svežeg voća. Kako biste uštedeli vreme, navečer stavite sve u seckalicu i spremite u hladnjak. Ujutro uključite seckalicu na minutu i ulijte u čašu. Frape možete napraviti od raznih vrsta voća, a slatko voće poput banane zamenit će šečer. Probajte kombinaciju od 1 banane, 100 g ananasa, 2 breskve i čaše obranog mleka. Takav doručak sadrži mnogo vlakana i 320 kalorija.

Sendvič od integralnog peciva
Volite li više slanu hranu, pojedite integralno pecivo sa sirom, nemasnom šunkom i povrćem prema želji. Uvek dajte prednost integralnom hlebu jer ćete nakon takvog obroka duze biti siti. Dobar sendvič koji sadrži 350 kalorija možete složiti tako da jedno integralno pecivo sa semenkama namažete sirnim namazom, dodate krišku sira, kisele krastavce i list salate. Uz to popijte čašu iscijeđenog soka od naranče ili belu kafu.

Birajte kvalitetne žitne pahuljice
Mnoge gotove mešavine žitnih pahuljica krcate su šečerom i praznim kalorijama. Potražite one koje sadrže mnogo vlakana, a malo šečera. Ili, još bolje, načinite ih sami. Kupite obične zobene pahuljice i u njih dodajte malo naseckanih orašastih plodova i suvog voća, a može i malo čokolade (najbolja je tamna sa 70% kakaa). Pre jela dodajte naseckano sveže voće, te zalijte obranim mlekom ili jogurtom.

Sveži sir
Svježi sir dobar je doručak, a za promenu ga pokušajte pripremiti s maslinovim uljem i naseckanim češnjakom.
Jaja
Jaja na oko ili kajganu jedite samo povremeno jer jaja pripremljena na taj način mogu biti vrlo masna. Radije ih kuvajte ili poširajte.

barajevo

  • Član
  • Karma: +0/-0
  • Van mreže Van mreže
  • Poruke: 34
Odg: Doručak je najvažniji obrok dana
« Odgovor #1 poslato: 31-05-2011, 18:57:28 »

Da i jedini obrok u kome možete mešati sve što vam padne na pamet (ugljene hidrate s proteinima), ALI, izuzetak je voće. Može sok od narandže, ali voće tek posle podne.
Sačuvana
 

Stranica je napravljena za 0.052 sekundi sa 24 upita.